larp Zaklínač

„Lidé si s oblibou vymýšlejí nestvůry a hrůzy. Sami si pak připadají méně odporní.“
– Andrzej Sapkowski, Poslední přání 

 

Délka hry: 1h příprava + 3h hra + 0,5h reflexe
Počet hráčů: 10
Počet CP (cizích postav): 1
Registrační poplatek: 450 Kč pracující, 350 studenti

Požadavky na kostým
Stačí jakékoliv pseudohistorické oblečení. Detaily kostýmů už dodáme sami. 

Termíny běhů

14. 06.  16:00 

Tři ocásci, Brno 

O čem to bude

Larp se odehrává ve světě Zaklínače Andrzeje Sapkowského.

Děj se odehrává ve vesnici zvané Severní ostroh. Tato vesnice čítající zhruba 250 obyvatel a leží blízko hor na jihu Temerie. Právě je podzim, vesnice se připravuje na zimu a vesničané již nakoupili zásoby, což nebyla levná záležitost, hlavně proto, že hrabě průběžně zvyšuje daně, aby měl na válečné výlohy svého krále. 

Vražda

Život ve vesnici byl až na drobné (a relativně běžné) incidenty klidný. Nyní jej však narušily dvě brutální vraždy. Včera v noci našel Norman v lese mrtvou Janiku, sestru velitele domobrany a dneska ráno našel mlynář v náhonu starostovu služku, starou Bylasku. Obě byly rozsápané skoro k nepoznání a mezi lidmi se okamžitě začalo mluvit o nějaké příšeře. Navíc Norman tvrdí, že od Janičina těla viděl něco utíkat pryč…

Na druhou stranu je pravdou, že se v okolí čas od času pohybují dezertéři z války s Nilfgaardem a mohou být nebezpeční. To může potvrdit například léčitelka Tremene. Dva muži se dostali až k jejímu domu, naštěstí je její syn a velitel domobrany zahnali. 

Vesnická rada

Starosta se od pocestných doslechl, že se v oblasti pohybuje zaklínač, a tak na večer svolává radu. Všichni hráči jsou přítomni jako členové rady, anebo jako přihlížející. Na té se má rozhodnout, zda budou naslouchat pověstem kolujícím mezi lidmi a zavolají zaklínače, aby nestvůru našel a zabil, nebo budou skeptičtí a nechají případy vyřešit jako vraždy domobranou. Problém je, že zaklínač zítra ráno z oblasti odjíždí a pokud by ho později opravdu potřebovali, nebude už k dispozici. Musí se tedy rozhodnout dnes večer. Každá z postav má své důvody pro to které stanovisko. Na hráčích je, aby nalezli společné řešení situace.

  • Na hru se přihlásíte vyplněním registračního formuláře. Pro tento běh dáváme přednost těm, kdo se přihlásí jako první. 

  • Jakmile budeme mít kompletní skupinu, vytvoříme chat v Messengeru, kde si pod vedením organizátorky vyberete postavu, kterou chcete hrát

  • Před samotnou hrou je třeba nastudovat vlastní postavu (kterou vám zašleme) a přečíst si společnou historii a úvodní texty. Herní mechaniky a pravidla je třeba znát, ale před hrou je znova na místě zopakujeme a dovysvětlíme.

  • Hra se platí předem. Aby se mohla uskutečnit, je třeba přesný počet hráčů. Pokud vám do toho něco vleze, pokuste se prosím sehnat za sebe náhradníka a dejte nám hlavně vědět. Pokud neseženete, zkusíme to my. Pokud seženeme platícího náhradníka, dostanete poplatek zpátky. Pokud účast zrušíte pět dní před hrou a později, registrační poplatek propadá.

  • INspire je vzdělávací organizace. Ačkoliv Zaklínač není primárně eduLarp, na jeho konci provedeme krátkou reflexi se zaměřením na vzdělávání – na to, co jste se při hře naučili, uvědomili nebo co si z ní odnášíte. 
  1. uvítání + zopakování pravidel, příprava (cca 1 h)
  2. hra (2-3 h)
  3. reflexe (cca 0.5 h)

„Rudá stop“ = okamžitá stopka. Pokud tohle uslyšíte od kohokoliv, okamžitě zastavte, vystupte z role a přeruště hru.

„Zpomal“ = pokud tohle uslyšíte, uberte na intenzitě svého hraní.

„Přidej“ = pokud naopak chce od ostatních hráčů hru více intenzivní.

Ruka na hlavě = vystupujete z postavy a jednáte za hráče. Nejste tedy jako postava na scéně.

Žádné fyzické násilí není dovoleno.

Respektujte předem domluvené fyzické hranice! Pokud si nejste během hry jisti nebo váháte, jestli si můžete k člověku něco dovolit, raději to nedělejte.

Kontext pro příběh

 

  • Postava zaklínače je v tomto světě poněkud rozporuplná. Na jednu stranu jej lidé potřebují, neboť je zbavuje nebezpečných nestvůr, na druhou stranu je to člověk opředený stejnými, ne li horšími pověstmi než samotné příšery. Je určitě lepší se mu vyhnout, ale co když to nepůjde? Ne každý je rozhodnutý to brát profesionálně. Někteří lidé se žehnají ochranným znamením, když jde kolem, jiní (ale je jich minimum) se s ním opijí v hospodě.
  • O starostovi se ví, že se zaklínačem se bratříčkovat nebude, ale respektuje ho a je rozhodnut pro vesnici udělat, co je potřeba.
  • Říká se, že kam přijde zaklínač, tam ženy potratí, mléko zkysne a děti začnou koktat. Staré ženské se žehnají a chlapi radši sevřou sekeru. Kdo ví, co jim přítomnost takového divného čarodějníka může přinést?

     

  • Mezi lidmi se říká, že jsou výsledkem nepovedených kouzel, křížení lidí a nelidí (trpaslíků,elfů, nebo dokonce nestvůr samotných), že jsou to mutanti, kteří necítí bolest ani strach. Někdo dokonce tvrdí, že jsou už mrtví, a proto necítí bolest.

     

  • Písař Vrande tvrdí, že je to díky operacím které na nich za pomoci magie provádějí a že jsou odolní díky lektvarům, které pijí, ale kdo ví jak to vlastně je.

Medailonky postav

 

Na radě se schází:

1. Alistar Karche – Starosta
2. Oskan Karche – Starostův syn
3. Dunien Karcheová – Starostova dcera
4. Vespia Karcheová – Žena Oskana
5. Jotir Arkamen – Ženich Dunien
6. Tremene Helistová – Léčitelka a porodní bába

7. Norman Helist – Syn léčitelky
8. Vrande Backsax – Písař
9. Tymin Shrikenien – Velitel domobrany a bratr zavražděné Janiky
10. Menwi Bylaska – Služebná a neteř zavražděné staré Hany Bylasky

Atributem je masivní medailon

Alistar je starostou, stejně jako jím byl jeho otec a děd a jak jím také pravděpodobně bude jeho syn Oskan. Vždy se snaží ve vesnici udržovat pořádek a vypadá, že jím vraždy (hlavně jejich brutalita) otřásly. Je vdovec, jeho žena zemřela při porodu dcery Dunien. Je docela na ženské ale ve starším věku se mnohem víc krotí.

 Na radě má hlavní slovo.

Atributem je krystal a nabíraná košile

První starostovo dítě a jeho dědic. Vypadá jako zodpovědný člověk, který by jednoho dne mohl být dobrým starostou, přestože je i známý sukničkář (ač šťastně ženatý s Vespií). Má velmi blízký vztah se svou sestrou, kterou pomáhal vychovávat po smrti své matky. Jotir Arkamen je jeho dobrý přítel už od dětství. Oskan má trauma, jež získal při cestě s daněmi před rokem a se kterým se dlouhodobě vyrovnává.

Na radě má hlavní slovo.

Atributem je krystal na řetízku a honosnější oděv

Druhé starostovo dítě. Je hodně svéhlavá a od rány, protože byla po smrti její matky vychovávaná hlavně svým bratrem a přísnou Hanou Bylaskou. Má se vdát za Jotira a tuto povinnost bere se ctí. S Oskanem má velmi blízký vztah, snaží se ho chránit a pomáhat mu, především s traumatem, jež získal během cesty s daněmi před rokem. Bohužel i na ní se tato pomoc podepisuje.

Na radě má vedlejší slovo.

Atributem je vycpané břicho a náramek s květem – dárek od manžela

Vespia je nejstarší dcerou obchodníka a manželkou starostova syna. Je trochu naivní a přestože všichni ve vesnici ví, že Oskan má problém udržet zapnutý poklopec, ona tomu nevěří. S Oskanem čeká vysněné dítě, které by se každou chvíli mělo narodit. Je to velmi pozitivní osoba a obětavá matka, rodina a její milovaný jsou pro ni nade vše.

Na radě má vedlejší slovo.

Atributem je světlé oblečení a červená šerpa

Jotir je mlynář a ve vesnici poměrně důležitá osoba. Navíc to byl jeho mlýn, kde se našlo v náhonu tělo staré Bylasky. Je to čestný chlap, který se snaží se všemi jednat rovně, i když se trochu povyšuje nad ostatní. Kdo by se mu ale s takovým majetkem divil. Oskan Karche je jeho dobrým přítelem už od dětství a je pro něj téměř jako bratr. Má si vzít Dunien Karcheovou a na svou nastávající i její postavení je patřičně hrdý. Byl na výpravě, jež vezla daně před rokem. Ví se, že kdysi chodíval za Janikou Shrikenienovou.

Na radě má hlavní slovo.

Atributem je taška s lékařským vybavením

Tremene je vesnická léčitelka, což je velmi vážená a zároveň trochu obávaná profese. Léčitelka rodí všechny děti a má v rukou zdraví celé vesnice, takže z ní lidé občas mají trochu smíšené pocity. Tremene velmi miluje svého syna Normana, což lidem přijde trochu zvláštní, vzhledem k tomu jak s ní on mává. Navíc se neví, kdo je jeho otcem. Tremene syna také učí léčitelství a plánuje, že ji jednou zastoupí. Momentálně je jejím hlavním zájmem bezpečný porod Vespie Karcheové.

Na radě má hlavní slovo, ale pokud je odvolána k případu, přebírá její hlas Norman.

Atributem je nůž a klobouk

Norman je floutek, kterého většina vesnice nemá moc ráda a on jim to oplácí. Je to syn Tremene, vesnické léčitelky, která ho učí svému řemeslu, a tím také vzbuzuje rozporuplné pocity. Norman si s ní mává, jak chce. Je to přítel Tymina Shrikeniena a zdá se, že myslí na Menwi Bylasku. Byl to on, kdo našel mrtvou Janiku Shrikenienovou, tvrdí, že se nad ní sklánělo cosi obrovského, co svým příchodem vyrušil. 

Na radě má vedlejší slovo, ale pokud je Tremene odvolána k případu, přebírá její hlas.

Atributem je notes, brk a měšec

Vesnický písař a správce pokladny. Je to vdovec a má dvě dcery, které mu, zdá se, začínají přerůstat přes hlavu. Je z toho smutný a nervózní. Zavražděná stará Bylaska byla kdysi jeho chůvou. Byl na výpravě, jež vezla daně před rokem a těžce ho tehdy zranili, naštěstí se z toho vylízal. Jedna z jeho dcer, Heva, se od včerejška neukázala doma a Vrande je z toho nervózní.

Na radě má hlavní slovo.

Atributem je varkoč, meč

Tymin je mladý, okouzlující a schopný velitel domobrany. Jeho schopnosti mu vynesly velitelské místo, takže šéfuje i chlapům dvakrát starším než je on. Jeho sestrou byla Janika, kterou našel Norman zavražděnou v lese. Proslýchalo se, že jeho otec své děti mlátil, ale ten už je dávno po smrti a tak se o svou sestru staral Tymin. Zdá se, že jeho budoucnost je zářivá. Byl na výpravě, jež vezla daně před rokem.

Na radě má hlavní slovo.

Atributem je džbán a šátek do vlasů

Menwi je služebnou ve starostově domě, kde ještě do včerejška pracovala i její teta. Její vraždou je silně otřesená, ale v práci pokračuje. Do vesnice přijela jako malá holčička, kterou poslala pryč její macecha. Teta se o ni sice tvrdě, ale vlastně i láskyplně starala. Líbí se jí Norman.

Na radě prakticky nemá slovo.